گازهای روده درمان تغذیه ای


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان abujasempes و آدرس abujasempes.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 72
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 272
:: بازدید سال : 614
:: بازدید کلی : 1100

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازدواج

گازهای روده درمان تغذیه ای
پنج شنبه 15 خرداد 1399 ساعت 1:16 | بازدید : 323 | نوشته ‌شده به دست abujasempes | ( نظرات )

گازهای روده درمان تغذیه ای
طرح ریزی

 
امروزه بیشتر و بیشتر مردم از نفخ شکم رنج می برند. تا جایی که برای هر یک از ما اتفاق می افتد و منطقی است. اما وقتی این مسئله فراتر از حد طبیعی باشد و آزار دهنده شود ، باید به دنبال دلایلی باشیم که این اتفاق می افتد. به طور متوسط ​​تولید گاز طبیعی در حدود بیست بار در روز است.

گازها چگونه تولید می شوند؟
گاز روده معمولاً در طول تخمیر غذای کم مصرفی که مصرف می کنیم تولید می شود و در روده از باکتری هایی که در آنجا استعمار می کنند ، خاتمه می یابد. یکی دیگر از دلایل شایع و بسیار شایع تولید گاز عدم تعادل باکتری در روده به دلیل ویروس یا بیماری است که بر روی فلور روده تأثیر گذاشته است.

دلایل تولید گاز چیست؟
دلایل مختلفی برای نفخ وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر شما خیلی سریع غذا می خورید یا هنگام غذا خوردن صحبت می کنید ، هوای کافی را می بلعید تا تولید گاز در روده افزایش یابد.

چه غذاهایی گاز تولید می کنند؟
همچنین برخی غذاها وجود دارند که در هنگام هضم گاز بیشتری تولید می کنند و در جدول 1 در زیر می توانید این موارد را پیدا کنید.

جدول 1 : غذاهایی که می توانند باعث ایجاد گاز بیشتر و نفخ شوند

 

لوبیا    پیاز    کلم بروکلی
گل كلم    کلم    کنگر فرنگی
جوانه بروکسل    مارچوبه    خربزه
هندوانه    غلات کامل    نوشیدنی بدون الکل
نوشیدنی های گازدار    آبجو    ذرت بو داده / ذرت
تمشک / توت / توت فرنگی    انگور    انجیر
انار    بامیه    آجیل و خشکبار
 

بعلاوه ممکن است برخی از افراد نسبت به مواد غذایی حاوی لاکتوز مانند شیر و فراورده های لبنی یا حتی بستنی حاوی شیر حساس تر باشند.

چگونه می توان با افزایش تولید گاز مبارزه کرد؟
بنابراین برخی از تمرینات برای کاهش گاز در روده این است که غذای خود را به خوبی جویده و در حین غذا صحبت نکنید. همچنین از مصرف آدامس اجتناب کنید زیرا این باعث افزایش مصرف گاز می شود. علاوه بر این ، ترجیح می دهید به جای نوشابه های گازدار مانند نوشابه و آبجو مقدار زیادی آب بنوشید. در آخر ، ترجیح دهید سبزیجات پخته شده میل کنید و خام نباشید ، زیرا این ممکن است قابل تحمل تر باشد.

چه تغییراتی در رژیم غذایی باید ایجاد کنید؟
افرادی که نفخ شکم دارند بهتر است از رژیم غذایی کم فیبر پیروی کنند ، غذاهایی را بخورند که اسپور نداشته باشند و همیشه پروتئین در صفحه دارند. به عنوان مثال ، یک فهرست نشانگر به شرح زیر است:

به مدت 2-3 هفته هیچ گونه حبوبات ، بامیه ، نخود فرنگی ، کنگر فرنگی ، زغال اخته / کلم ، کلم بروکلی ، گل کلم ، انار ، انجیر ، جو دوسر ، کوئینوا و تمام غذاهای ذکر شده در جدول 1 را مصرف نکنید. 2 در زیر و همچنین از خوردن غذاهای تند ، خردل ، فلفل ، و غیره خودداری کنید ، اما مهم است که هر زمان ظرف غذای ترکیبی از همه گروه ها باشد. صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است - می تواند روز شما را بخوبی رقم زده یا آن را خراب کند صبحانه وعده غذایی بسیار مهمی است - می تواند روز شما را درست کرده یا خراب کند.

جدول 2 : غذاهای هر گروه که می توانید آزادانه آنها را مصرف کنید

پروتئین    کربوهیدرات    سبزیجات    میوه
مرغ    سیب زمینیها    هویج آب پز    سیب بدون پوست
گوشت خوک    جو    کدو سبز بدون پوست و بدون اسپور    گلابی بدون گل
سوولوکی    ماکارونی    لوبیای آب پز    موز
استیک    برنج    گوجه فرنگی بدون دانه بدون پوست    
خرگوش    نان    خیار بدون اسپور بدون پوست    
شیر و لبنیات بدون لاکتوز    پای         
علاوه بر این ، با برنامه رژیم غذایی ، شما می توانید یک دفتر خاطرات رژیمی را نگه دارید که در آن می توانید غذاهایی را که باعث ناراحتی شما می شوند یا اینکه احساس می کنید باعث ایجاد گاز و نفخ شما شده اند ، یادداشت کنید. اگرچه ما بعضی از غذاها را در بالا ذکر کردیم ، دفتر خاطرات به شما کمک می کند غذاهایی را که فقط شما را آزار می دهد تشخیص دهید. شاید بعضی از غذاهای موجود در جدول 1 را تحمل کنید و فقط باعث گاز و نفخ 2-3 غذای خاص شوید. این کار مناسبی است که باید انجام شود و باید به همین جا ختم شود.

 

درمان گاز روده با گیاهان
علاوه بر این ، در ترکیب با برنامه رژیم غذایی ، برخی تحقیقات نشان داده اند که گازهای نفخ و به دام افتاده در روده با نوشیدن چای رزماری می تواند آزاد و آرام شود. گیاهان دارویی غالباً مفید هستند ، اما باید بدانیم که به خودی خود معجزه آسا نیستند.

چه زمانی علائم نگران کننده هستند؟
در پایان ، اگر دائما احساس نفخ می کنید و از نفخ شکم رنج می برید ، می توانید برنامه رژیم غذایی و نکاتی را که در بالا ترجیح دادیم 2-3 هفته دنبال کنید. اما اگر علائم پابرجاست و زندگی روزمره شما را دشوار می کند ، پس بهتر است برای معاینات بیشتر به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. علاوه بر این ، هنگامی که گاز روده همراه با خون در مدفوع ، تغییر در ترکیب یا فراوانی حرکات روده ، کاهش وزن ، حالت تهوع مداوم یا استفراغ است ، جستجوی مراقبت های پزشکی مهم است.





|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: